Wracamy do tematu dworca. W 75. wydaniu naszego tygodnika obiecaliśmy, że jak tylko poseł Paweł Suski otrzyma z Ministerstwa Infrastruktury informację na ten temat, natychmiast ją naszym czytelnikom przekażemy. Wynika z niej, że obecnie rozpatrywane są dwa warianty. Remont lub – bardziej kosztowna i jednocześnie prawdopodobna – przebudowa.
Pismo pochodzi od asystenta ministra Konrada Melki. P. Suski otrzymał je w poniedziałek (27 bm.). Cyt. ,,Dworzec kolejowy w Wałczu został wybudowany w 1881 roku i obecnie podlega analizie potrzeb inwestycyjnych spółki PKP S.A. Przeprowadzona analiza pozwoli wyodrębnić zadania priorytetowe, komplementarne wobec innych kluczowych inwestycji w sektorze kolejowym. Po zatwierdzeniu wyników tej analizy przez zarząd PKP S.A., a następnie przez Radę Nadzorczą PKP S.A., lista dworców zakwalifikowanych do realizacji zostanie udostępniona opinii publicznej. Z informacji przekazanej przez PKP wynika, że rozpatrywane są dwa warianty: remont lub przebudowa wałeckiego dworca. Mimo że przebudowa jest bardziej kosztowna, bo zakres prac będzie dużo szerszy, ten właśnie scenariusz jest bardziej prawdopodobny. Planowana przebudowa istniejącego budynku dworca umożliwi dostosowanie go do współczesnych standardów obsługi podróżnych. Szczególny nacisk zostanie położony na poprawę dostępności dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, w tym pasażerów z niepełnosprawnościami. Po modernizacji budynek dworca będzie pełnił nie tylko funkcje związane z obsługą pasażerów kolei. Część obiektu będzie mogła zostać przeznaczona na cele publiczne, takie jak działalność samorządowa, oraz na działalność komercyjną.”
Do tematu będziemy wracać.
zbk
